Trivia: Tidakkah hebat jika kita pd hari ini......

Tidakkah hebat kita jika pada hari ini kurang pandai.. tapi sebelum sy bg tahu knp, sy harap pembaca tidak akn salah faham tentangnya..Di sini apa yg sy maksudkan ialah jika pd hari ini kita kurang pandai seperti dari hari yg biasa, jgn berputus asa.. Fikirkan apa yg perlu dilakukn utk mgtasinya..Walauapapun cara yg diambil hendaklh dlkukan dgn penuh ikhlas. Tidak memberi apa2 pun hasil jk kita mlkukannya dgn gopoh-gapah dan penuh dgn dengki..
Apa yg sy belajar dari pengalaman sy pd hari ini,ialah jk sy hendak mgenggam kjayaan sy perlu sabar, meskipun kekadang hati ini penuh dgn dengki trhdp kwn yg lebih bijak dari diri kita.. Sudah mjd lumrah jk kita jg menyimpan hasrat utk berjya dan mjd org yg hebat seterusnya ingin mencapai keredhaan Allah semata-mata itulah yg paling utama..
Juga tip utk berjaya, jgn sesekali prnh tinggal kerja sekolah yg dberikan agar tidak bergunung jadinya. Sudah hutang sendiri mau ingat la.. Peringatan ini sy tujukn kpd diri sy yg terutamanya yg sering leka dan kekadang tu terlupa bahawa Allah lah yg menentukan segala-galanya.Kita hanya merancang Allah yg menentukan sgalanya setelah kita berusaha dan bertawakkal kpd_Nya.. iyyaka walyaks!

Comments

Popular Posts