Alhamdulillah syukur ..kerana allah berikan ku kesempatan untuk hidup lg di duniaNya..tanpaNya siapalah aku..tanpa ibubapa siapalah aku..


Selama 18 tahun aku hidup bergantung kepada umi dan abi..sepenuhnya..tiada  hak yg mutlak ke atas diriku sebenarnya.. Aku dibesarkan..diberikan kasih syg.diberikan wang ringgit..tp adakah aku mampu utk membalas jasa-jasa mereka suatu hari kelak?..jika hari ini aku terpaksa berkorban..apa salahnya..Berkorbanlah demi mereka..agar urusan mereka menjadi senang...

Di saat aku kesunyian..aku mengadu kpd yg Maha Esa.."Ya Allah, mampukah hati yg kecil ini menahan kesakitan apabila mengenangkan pengorbanan ibu dan bapa ku..di saat mereka susah mereka tetap tersenyum,menyembunyikan perasaan sedih mereka dr kami adik beradik..disaat mereka senang mereka berkongsi kegembiraan mereka dgn kami..Ya Allah sesungguhnya merekalah insan yg aku sanjungi..mereka lh yg aku sayangi..org yg paling akan ku rindui selalu..:)"

Mg engkau sentiasa membukakan jalan buatku dan mempermudahkan buatku untuk membantu mereka  kelak..aamin :)

Comments

Popular Posts